creativityRadošums jeb kreativitāte ir jēdziens, ko mēs visi esam dzirdējuši tomēr, ja jums liktu paskaidrot ko tieši šie termini nozīmē, visticamāk, ka to būtu pagrūti izdarīt. Ja mēs apskatam šo vārdu tiešās definīcijas, tad redzams, ka kreativitāte ir spēja veidot jaunas un noderīgas idejas no jau esošām domām. Tas nozīmē, ka katra radoša vai kreatīva procesa ietvaros noteikti būs jaunas idejas vai koncepta veidošana, un tas nozīmē diezgan speciālu domāšanas veidu un ideju ģenerēšanu.
Kreativitāte mūsdienās ir kļuvusi gluži vai kā termins, kas apzīmētu visas lietas, kas saistītas ar māksliniekiem un tā dēvētajiem mēdiju cilvēkiem, jeb tiem, kas veido reklāmas. Un lai gan ir taisnība, ka mākslinieki aprasti izmanto radošumu, lai veidotu jaunus mākslas darbus un reklāmas speciālisti veido kreatīvas idejas, lai pārdotu produktus, tomēr šiem terminiem būtu jābūt daudz plašākiem. Būtībā radošums var būt ikvienas nozares sastāvdaļa, jo ikvienā nozarē vai tā sauktajā domēnā (matemātika, uzņēmējdarbība, fizika, bioloģija utt) ir nepieciešamas jaunas idejas, kas būtu veidotas no jau esošām un pieņemtām lietām, bet vienā vai otrā veidā uzlabotu tās.

Ja runājam par jaunu ideju rašanos un to, kā notiek ideju meklēšana un, kā tā sauktie “kreatīvie” cilvēki nonāk pie radikālām un pilvērtīgām idejām, tad noteikti ir jāpiemin tas, ka būtībā jau visas idejas, kas jebkad tikušas izdomātas ir kādas citas idejas papildinājums vai kopējums. Ja nēsat vēl redzējuši, es noteikti ieteiktu noskatīties īsfilmu ar nosaukumu Viss Ir Remixs, jeb “Everything Is A Remix” , kurā filmas autori ir centušies parādīt, kā mūsdienu pasaulē viss, sākot no mūzikas līdz izgudrojumiem ir radies no kādām citām idejām, tās mazliet pilnveidojot vai papildinot.

Bet ja atgriežamies pie paša termina radošums, tad cilvēkiem parasti dzirdot vārdu kreativitāte liekas, ka tās ir kādas mistiskas dotības, kas piemīt tikai izredzētajiem un parastajiem mirstīgajiem nav iespējams veikt šādas darbības. Bet patiesībā radošums un kreativitāte ir pavisam vienkāršas lietas, un mūsu smadzenes ir veidotas tieši tā, lai šāda ideju ģenerēšana, jeb pilnveidošana notiktu efektīvi un pilvērtīgi. Ja jūs zināt mazliet no cilvēka smadzeņu uzbūves, tad jums noteikti ir zināms, ka mūsu smadzenes ir viens liels konceptu “pattern” atpazīšanas mehānisms, kas meklē sakritības un saistības starp dažādiem neatkarīgiem priekšmetiem un tematiem. Un tieši tāpēc, ka mūsu smadzenes ir radītas šādām darbībām, tad kreativitātei vajadzētu būt vienai no mūsu pamata prasmēm, bet tāpēc, ka mūsu izglītības iestādēs netiek  mācīts, kā pilnveidot kreatīvo domāšanu, tad lielākā daļa cilvēku vienkārši ir aizmirsuši, kā to darīt. Ja paskatāmies uz zīdaiņiem un mazliet lielākiem bērniem, tad viņos ir redzama milzīga kreativitāte un katrs jauns priekšmets, kas tiek atrasts ir sajūsmas vērts un uzreiz tiek veiktas dažādas darbības, lai pārbaudītu ko ar šo priekšmetu iespējams izdarīt. Bet, kad mēs augam lielāki un sākam iejusties sabiedrības noteiktajās normās, tad agri vai vēlu kreativitāte zūd, jo parasti vecāki māca neaiztiec to un nedari šito, bet patiesībā bērniem būtu jāļauj darīt visu, ko tie vēlas!

Nu tad lūk kreatīvie cilvēki parasti ir tie, kas ir spējuši saglabāt sevī šo bērnišķīgo ziņkārību un risinot dažādas problēmas ir spējīgi sakombinēt dažādas attālinātas lietas kas beigu beigās veido pilnīgi citu skatu uz šo problēmu un ļauj atrast pilnīgi jaunus risinājumus.